Мистецтво на дотик. В гостях у майстра-різьбяра Віктора Бейка

 

Вкотре переконуюсь, що у нашому місті живуть люди, які мають божу іскру таланту, справжні майстри – які живуть творчістю та мають золоті руки. Мені, бібліотекарю, пощастило познайомитися з такою талановитою людиною. Це мешканець міста Скадовська – Бейко Віктор Георгійович – інженер за освітою, і різьбяр по дереву за покликом душі.

Побувавши у Віктора Георгійовича вдома я  була вражена високим професіоналізмом його робіт.

Вікторе Георгійовичу, розкажіть, що спонукало Вас займатися такою цікавою справою – художнім різьбленням по дереву?

Взагалі я за освітою інженер і навчався в інституті харчових технологій в Києві, саме там, ще студентом,  відвідував різні художні виставки та музеї. Було цікаво дивитися на художні роботи майстрів і не тільки різьблені а й живописні та графічні картини. Мені завжди імпонувала козацька тематика, тому й створюю багато фігур саме на цю тему.


За все своє життя я не мав жодного вчителя, майстра, який би вчив мене техніці різьблення, просто брав інструмент, який сам і виготовляв, шмат дерева та починав роботу.

Ваші твори складні та глибокі за композицією, вони так майстерно деталізовані та продумані. Звідки знаходяться ідеї для майбутніх робіт, що надихає?

Я зазвичай не малюю детальних ескізів на папері, не роблю попередньо форму з пластиліну чи глини, як це роблять професійні різьбярі. Звісно ідея не народжується миттєво – я довго «підкрадаюся» до матеріалу з яким буду працювати, вивчаю його за формою, та що можна з цієї форми вирізати, роблю деякі помітки олівцем. Дуже гарним підкажчиком ідей для майбутніх робіт є сама природа, у якої є такі форми, що позаздрить найталановитіший художник.



Буває натраплю на цікаве фото, або ілюстрацію з книги і вже починаю міркувати над майбутнім твором, але копій ніколи не роблю. А для того щоб все виглядало реалістично я постійно вчуся – з книг та альбомів по мистецтву та з анатомії.

Які Ваші найулюбленіші сюжети у роботі?

Я не працюю лише над якоюсь однією темою, цікаво все, що надихає, різні сюжети, різні матеріали. Не люблю занадто пафосних сюжетів, більше подобається побутова тематика. Вважаю, що займатися творчістю завжди треба с задоволенням, не ставлячи комерційний інтерес на перед, тоді роботи матимуть справжню цінність.  








Бажаємо Вам, Вікторе Георгійовичу творчої наснаги на невичерпного натхнення для створення ваших робіт.

 


Коментарі

Популярні публікації