Увага - нові надходження! Серія інклюзивної літератури



Раді повідомити нашим читачам приємну звістку – днями фонд центральної бібліотеки для дорослих поповнився новою літературою. Серед цих видань – книги популярних сучасних українських авторів, зарубіжна класика, видання із саморозвитку тощо.  Про них ми вам обов’язково ще розповімо.
Але, гадаємо, на особливу увагу заслуговують  книги серії «Інклюзивне навчання» видавництва «Літера ЛТД». Вони стануть у нагоді як батькам діток із особливими потребами, так і педагогам, які працюють з даною категорією вихованців, адже автори зібрали і узагальнили цінні дослідження та поради фахівців-практиків.

«Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі» (А.А. Колупаєва, О.М. Таранченко)
Це своєрідний путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами. Тут і навчально-методичні матеріали, що висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушенням слуху, зору, церебральним паралічем); методичні рекомендації щодо модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу.


«Інклюзивна практика: технології навчання» (А.А. Колупаєва, О.М. Таранченко)
У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей з порушенням психофізичного розвитку, методичні рекомендації щодо адаптації дитини та модифікації навчального середовища. Посібник висвітлює  специфіку роботи з батьками таких школярів і фахівцями, а також дає поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.




«Інклюзивне навчання: вибір батьків». (А.А. Колупаєва, О.М. Таранченко)
Матеріали цього посібника розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори посібника, використовуючи найсучасніші матеріали, надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми потребами в навчальному закладі.




«Дитина з порушеннями мовленнєвого розвитку» (Ю.В. Рібцун)
У батьків часто виникає безліч запитань: що потрібно для повноцінного розвитку мовлення малюка, як запобігти порушенням звуковимови в дитини, чи варто віддавати дитину до спеціального дошкільного закладу, куди звертатися по допомогу, як найкраще навчати дитину з такими вадами читання тощо. Автор посібника відповідає на ці та багато інших запитань, надає конкретні поради щодо методики роботи з такими дітьми задля успішного подолання проблем.



«Комунікативний тренінг для дошкільників з порушенням мовлення»
(І.В. Мартиненко)
Посібник призначено для практичних психологів, педагогів, логопедів і вихователів дошкільних навчальних закладів, а також студентів, які навчаються за спеціальністю "Спеціальна освіта (логопедія і спеціальна психологія)". Крім того, посібник, безумовно, зацікавить батьків дітей з особливими освітніми потребами.




«Дитина з розладами аутистичного спектра» (А.Л. Душка)
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов'язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психофізичними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополуччя їхньої дитини.
«Розвиток мовлення дітей з аутизмом» (Н.В. Базима)
Посібник містить практичні рекомендації щодо розвитку мовлення у дітей з аутизмом старшого дошкільного віку. Описані особливості розвитку психічної та сенсорної сфер, висвітлюється специфічність формування емоційно-вольової сфери, надані характеристики поведінки та ігрової діяльності у дітей з аутизмом. Окрема увага приділяється комунікативним навичкам дітей з аутизмом та їхньому розвитку за методикою формування мовленнєвої активності з розкриттям мети, завдань, напрямів, методів та прийомів роботи. Описані психолого-педагогічні умови та принципи корекційного підходу до формування мовленнєвої активності.
«Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку» (С.В. Трикоз, Г.О. Бленч)
У посібнику розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину і усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Посібник містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.
«Дитина з порушенням зору» (Т.М. Костенко)
Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини — вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того, автори надають спеціальні рекомендації: як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень і куди звертатися по допомогу.
«Дитина з порушенням слуху» (С.В. Литовченко, В.В. Жук, О.М. Таранченко)
Видання призначене для багатьох родин, що стикаються з проблемою порушення слуху в дитини, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Головне для батьків — не впадати у відчай, а допомогти дитині почуватися впевнено, бути щасливою. Для досягнення цієї мети батькам потрібні знання про особливості їхньої дитини, про можливості її розвитку, прийоми навчання і виховання — про все це і йдеться у даному посібнику. Тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, щасливими, отримують освіту, обирають професію і влаштовують особисте життя!
«Гіперактивна дитина» (І.В. Сухіна)
Жива, рухлива, активна дитина – що в цьому поганого? Авторка посібника розповідає про те, яких дітей можна назвати гіперактивними. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю виявляється у підвищеній руховій активності, збудливості, труднощах концентрації та утриманні уваги, імпульсивності поведінки, проблемах у взаємостосунках з однолітками. В книзі висвітлюються причини гіперактивності, надаються  корисні рекомендації щодо підготовки такої дитини до школи, навчання її у шкільному закладі і навіть вибору продуктів харчування. Учителі і вихователі знайдуть тут поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в класі.
«Дитина з синдромом Дауна»  (О.В. Чеботарьова, І.В. Гладченко)
А ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі — знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.
«Дитина з церебральним паралічем» (О.В. Чеботарьова, Л.В. Коваль, Е.А. Данілавічуте)
Цей посібник адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори посібника дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.


Сподіваємось, що ці книги стануть в нагоді батькам, педагогам, волонтерам, а також усім, кого хвилюють питання лікування та соціальної адаптації дітей з особливими потребами.


Коментарі